Bee-Bot
Bee-Bot is een kindvriendelijke robot in de vorm van een bij. De Bee-Bot is te bedienen met zeven knoppen bovenaan. Om van punt A naar punt B te komen moet Bee-Bot de juiste commando’s krijgen. Bijvoorbeeld: twee stappen vooruit, een keer naar rechts en dan weer een stap vooruit. Bee-Bot kan tot 200 stappen onthouden.
De complexiteit wordt bepaald door het niveau van de opdracht. Opdrachten kunnen in moeilijkheidsgraad opgebouwd worden. Dat zorgt ervoor dat Bee-Bot ook in het middelbaar nog interessant is.
Opdrachten met Bee-Bot dragen bij aan oefening in logisch denken en probleemoplossende vaardigheden. De leerlingen maken een plan, testen, evalueren en wijzigen het programma als dat nodig is.
Gerelateerde links
Bent u op zoek naar lesmateriaal voor Bee-Bot? Wij verwijzen u graag door naar Edubot.
De inhoud van de Bee-Bot BOX in de bib:
- 1 kaart: stad aan zee
- 1 kaart: sprookjes
- 1 kaart: schatteneiland
- 1 kaart: boerderij
- 6 kartonnen doosjes met per doosje:
- 1 Bee-bot
- 1 kabel
- 1 handleiding
- 1 docking station + lader
Dash wonder workshop
Met de Dash Robot worden kinderen voorbereid op de toekomst. In een wereld die steeds meer gericht is op programmeren maken de kinderen met deze robot zijn of haar eerste speelse codeer stappen. Ze krijgen leuke opdrachten om te maken en leren zo steeds meer over creatieve probleemoplossing, wiskunde en algoritmes.
De Robot is geschikt voor kinderen ouder dan vijf jaar, maar biedt uitdagingen voor alle leeftijden. Afhankelijk van leeftijd of ervaring kunnen andere apps worden aangeboden aan kinderen steeds weer te prikkelen met telkens nieuwe uitdagingen. Dash de robot reageert op stem, navigeren in objecten, dansen en zingen.
Hoe te gebruiken?
Om Dash de robot te kunnen gebruiken moet je beschikken over een apparaat met IOS of Android zoals een iPad of een Galaxy S4. Hier kan je de Apps op downloaden zoals Wonder, Blockly en nog andere apps om nieuw gedrag te creëren en te ontdekken met de robot. Je zet de robot aan en uit via de power knop op het apparaat zelf.
Wat zit er in de doos van de bib?
- Één Dash robot
- Één oranje kabel
- Twee brick connectors
Dot robot
Op de foto zie je Dot de robot met hersenen. Hij is geschikt voor kinderen vanaf zes jaar.
Deze speelse robot laat de kinderen de eerste stappen zetten op het gebied van programmeren en computers. “Dot”, de robot wordt volledig gestuurd door het kind zelf.
De Dash en Dot Robot van Wonder Workshop stellen de kinderen een aantal leerzame en leuke opdrachten voor. Stap voor stap krijgen ze te maken met oplossingen bedenken, wiskunde en algoritmes te begrijpen. Afhankelijk van de leeftijd en ervaringen van de kinderen kan het niveau worden aangepast. Zo zijn er steeds weer nieuwe uitdagingen voor hen.
“Dot” is het vriendje van Dash en een slimme, kleine robot. Bij Dot zijn er diverse spelletjes voorgeprogrammeerd zoals ’Magic Dot Bal’. ’Dot of Music’ en ‘Light Sword’ Met de gratis app verzin en maak je zelf nog meer dan 100 verschillende spelletjes voor Dot.
Hoe kan je Dot de robot met hersens gebruiken?
1. Download de apps voor Dot.
2. Zet de robot aan door op de power knop te duwen.
3. Maak connectie met de robot via de app.
4. Wanneer het lichtje op de robot uit gaat is Dot helemaal opgeladen en klaar voor zijn avontuur!
Inhoud van de doos in de bib:
- Één oranje USB-kabel.
- Één robot Dot.
- Één boekje met instructies over Dot de robot.
Accessoires voor zowel Dash als Dot
Dit zijn accessoires die je bij de verschillende spelletjes/Apps kunt gebruiken. Bij zowel de robot Dash als bij Dot. Geschikt voor kinderen vanaf een leeftijd van vijf jaar.
De doos in de bib bevat?
- 1 telefoonhouder
- 1 bulldozer
- 1 konijnenstaart
- 1 trek haak
- 2 konijnenoren
- 2 buiding bricks
Electronische constructie doos
Dit spel is geschikt voor kinderen vanaf acht jaar en experimenteert met elektriciteit en de effecten ervan. Elektriciteit produceert warmte, licht en beweging. Zelf de elektrische geleidbaarheid van verschillende dingen testen is ontzettend spannend voor uw kinderen.
Met de elektronica-leerkit zijn meer dan 350 spannende experminenten mogelijk. Eenvoudige experimenten met geleidbaarheid, beweging en licht zijn het uitgangspunt. De meer uitdagende experimenten maken de box ook bruikbaar voor de middelbare school.
De ingenieuze drukknopconnectoren werken zeer eenvoudig en hebben geen kleine onderdelen nodig. De kinderen bouwen eenvoudige elektrische circuits en verwerven een eerste kennis van elektronische relaties met dit spel.
De inhoud van de doos in de bib?
- Een handleiding
- Onderdelen met nummer 1 tot 6
- Onderdelen met nummer 10 tot 25
- Onderdelen met nummer 29, 30 en 44
- 1 magneet bol
- 1 propeller
Launcher
Deze katapult is een accessoire die Dash verandert in een ballenschieter. Niet geschikt voor kinderen onder de zes jaar.
Door de ballenschieter kunnen kinderen leren hoe simpele machines werken en in elkaar steken.
De speelgoedrobot Dash zelf is niet inbegrepen bij de katapult!
Inhoud van de doos in de bib:
- Drie ballen
- Zes target stackers (driehoeken)
- Één catapult in vier verschillende stukken.
Makey Makey
Makey Makey is een uitvindigsbox voor de kinderen van nu.
Elk alledaags object kan een touchpad worden dat in verbinding kan staan met het internet.
Het is een gemakkelijk beginners pakket voor kinderen alsook voor experten in de kunst, techniek en alles er tussenin.
Hoe gebruiken?
Makey Makey is een printplaat die u op uw computer aansluit en werkt als een toetsenbord. Elk metalen pad dat je op de Makey Makey ziet, is een geleidend touchpad. Dat betekent dat de touchpads op een Makey Makey kunnen worden aangesloten op andere dingen om te bedenken wat je maar kunt bedenken. Dus laat je inspiratie maar de vrije loop!
Wat zit er in de doos?
- Een handleiding
- Een moederbord
- 10 kleurenkabels met pin
- Zwarte USB kabel
- 2 groene meetkabels
- 2 zwarte meetkabels
- 2 witte meetkabels
- 2 gele meetkabels
- 2 rode meetkabels
Voorbeeld video:
https://www.youtube.com/watch?v=rfQqh7iCcOU
Microbit
Leer coderen met microbit.
De microbit helpt je te begrijpen hoe computers werken. Wanneer je typt op je laptop of het scherm van je telefoon aanraakt, gebruik je een invoerapparaat. Ingangen stellen computers in staat om te voelen wat er in de echte wereld gebeurt, zodat ze hierop kunnen reageren en iets kunnen laten gebeuren, meestal op een uitgang zoals een scherm of koptelefoon.
Tussen de input en de output zit de processor. Dit haalt informatie uit inputs zoals knoppen, en zorgt ervoor dat er iets gebeurt op outputs, zoals het afspelen van een nummer in je koptelefoon.
Hoe gebruiken?
Starten met de microbit: sluit hem via een micro USB-kabel aan je computer en je microbit zal meteen op je computer verschijnen.
Aan de hand van de verschillende editors voor de microbit kan je een eerste code schrijven. Zo kan je via de Makecode Editor op een eenvoudige wijze een programma schrijven in Blocks of in Javascript. Wil je je programmeer skills verbeteren gebruik dan Phyton Editor. Hier kan je gebruik maken van een selectie van snippets.
Van zodra je een programma dan het geschreven en getest kan je dit eenvoudig uplouden. Dit moet je uploaden naar de Microbit en het programma zal dan automatisch afspelen.
De inhoud van de doos?
- Twee batterijen
- Een USB-kabel
- Zwart bakje met een rode en zwarte draad
- Een microbit
Micronoid socket
De Micronoid leert kinderen op een leuke en simpele manier programmeren. Kinderen moeten kunnen programmeren via de knoppen op de robot. Hij bevat ook spelletjes (ja/neen-antwoorden). Hij reageert op geluid en kan dansen.
Geschikt voor kinderen vanaf acht jaar.
Hoe kan je de MicroNoid gebruiken?
De modusfuncties:
? : In deze modus kan je MicroNoid Ja- en nee-vragen stellen. Stel een ja-nee-vraag aan je MicroNoid en hij zal je een eerlijk antwoord geven. Zorg er wel voor dat je luid en duidelijk praat in de richting van de robot.
Muzieknoot: Dit is de dansmodus. De MicroNoid is namelijk gek op dansen. Speel dicht bij de robot muziek af en hij zal dansen op de beat van de muziek. Wanneer je hem lang in deze modus laat, kan hij zelf beginnen dansen.
A: De zelfstandige modus. MicroNoid heeft een eigen willetje. Hij kan lachen en scheten laten, dansen, zingen en scheten laten in deze modus. Wanneer er een andere MicroNoid in de buurt zou zijn kunnen deze twee communiceren.
Zzz : Hiermee wordt je MicroNoid uitgeschakeld. Zorg ervoor dat je dit doet wanneer je klaar bent met spelen, zodat de batterijen niet kunnen leeglopen.
De knopfuncties:
De programeer knop is de knop rechts vanboven de rode knop.
Hiermee kan je met de pijlknoppen zelf een wandel en draairoute maken. Als je tegen de robot praat in deze modus, zal hij je stem opnemen en alles herhalen in zijn robotstem.
1. Druk op de rode knop om op te nemen.
2. Druk op de pijlen eronder en maak zelf een reeks.
3. Druk op de groene knop om het af te spelen.
L.I.M. programmeren à Hiervoor gebruik je dezelfde rode knop rechtsboven.
Hiermee kun je de robot zijn hoofd draaien en je eigen wandel en draairoutine vastleggen. Als je tegen hem praat in deze modus, zal de robot alles herhalen met zijn robot stem.
1. Druk op de rode knop om op te nemen.
2. Hoofd draaien van de robot.
3. Druk op de groene knop om af te spelen.
Wat zit er in de doos van de bib?
- Één robot
- De gebruiksaanwijzing van de robot
- Extra vijzen voor de robot
Osmo Coding with Awbie
Met Coding leren de kinderen spelenderwijs de basisprincipes van het coderen en programmeren en lossen ze problemen op. Zo leren kinderen om succesvol te zijn in een wereld die steeds digitaler wordt. Osmo Coding is de meest eenvoudige manier om kinderen kennis te laten maken met coderen.
Het Osmo spel ‘Coding’ is geschikt voor kinderen van vijf tot twaalf jaar en speel je op de iPad. Wanneer je dit spel wilt spelen moet je eerst de App downloaden op je iPad. Het is een spel waarin de combinatie van tablet gameplay en fysiek spel verwerkt zit.
Het spel wordt gespeelt met fysieke blokjes waarmee je het spelkarakter Awbie in verschillende richtingen kunt laten lopen maar ook springen. Ieder blokje werkt als een commando waarmee je Awbie door de wereld van de schuddende bomen zo snel mogelijk naar de aardbeien helpt leiden.
Er kunnen meerdere kinderen samenspelen op één iPad. Er zijn in de doos genoeg blokjes om twee of meerdere kinderen hun coderingen te kunnen voorbereiden.
De inhoud van het spel in de bib:
- Coding blocks (19 blokjes).
- Instructieboekje voor downloaden van de coding App.
Osmo Genius Kit
De Osmo Genius kit is een interactieve spelvorm om te leren. Het spel het leren en de sociale interactie vormen de basis waarop Osmo is ontworpen. Er zijn verschillende spelletjes beschikbaar voor het oefenen van Engels, wetenschap, Wiskunde kunst en nog veel andere vaardigheden.
Osmo leert de kinderen op een creatieve manier problemen en allerlei puzzels op te lossen. Met de downloadbare applicaties gaan de kinderen met de iPad snel nieuwe dingen leren door zorgeloos te kunnen spelen.
Hoe kan je Osmo spelen?
1. Je moet een iPad ter beschikking hebben.
2. Downloaden van de apps voor Osmo Genius Kit via de App store.
De verschillende onderdelen van in de Osmo doos:
Osmo nummers:
Met de nummers worden de kinderen meesters in cijfers, van groot tot klein, even of oneven. Wanneer je speelt kun je op de iPad rekensommen maken om bijvoorbeeld de mooie vissen te redden uit de bubbels. Zo komen alle vissen weer terug in het water.
Osmo Woorden:
Met behulp van een afbeelding moet je de juiste woorden invullen. Letter voor letter kan je dan het woord compleet maken.
Osmo Tangram:
Maak de vorm zoals ze is voorgesteld op de iPad zo snel mogelijk met de speelstukken van de Tangram. En gebruik de hulpmiddelen voorzien om de fysieke puzzels op orde te lossen.
De inhoud van de doos in de bib:
- Osmo nummers
- Osmo woorden
- Osmo Tangram
- Base & reflector
- Alle Apps
Pro-Bot Robot
De Pro-bot is een robot in de vorm van een auto. Ontdek de besturingstechnieken en gebruik het scherm om het apparaat te programmeren. Pro-bot is ontwikkeld voor het onderwijs om meer modernere controletechnieken te gebruiken. Deze vloer-robot kan complexere controletechnieken uitvoeren, waardoor het vooruitdenken van leerlingen sterk wordt gestimuleerd zowel in de basisschool als in het middelbaar onderwijs.
De Pro-Bot kan zowel met de hand als met aanvullende software geprogrammeerd worden. Het is in te stellen tot wel 200 stappen. De robot kan geprogrammeerd worden door middel van de pijltoetsen of door middel van de nummertoetsen, waardoor complexere routes uitgezet kunnen worden. Wanneer je de Pro-Bot aanzet beweegt die standaard in stappen van 25 cm en draait hij 90°. Daarnaast kan hij ook geprogrammeerd worden met verschillende afstanden en draaihoeken.
De inhoud van de Pro-Bot in de bib:
- De Pro-Bot bevat een LCD-display voor het programmeeroverzicht.
- Bevat licht-, voel- en geluidssensoren.
- Bevat een pennenhouder, waardoor een tekening is te maken tijdens het rijden van de route.
- Heeft 4 contactpunten voor K’Nex ®.
- Compatibel met Windows 7.
De Pro-Bot is oplaadbaar door middel van een USB-kabel en inclusief knoopcelbatterij voor het geheugen van de robot.
Thymio
Thymio is een computergestuurd autootje dat reageert op voorwerpen, handelingen en bewegingen. Afhankelijk van de kleur die u kiest. Hij is geschikt voor kinderen vanaf zes jaar.
Hoe gebruiken?
Zet de robot aan en uit door drie seconden op de power knop te duwen. Dit is het middelste rondje op de robot.
De thymio heeft 6 verschillende kleurstanden, die alle 6 een ander programma volgen.
Wanneer u Thymio op groen zet zal deze uw hand of een object volgen die hij aanvoelt via zijn sensoren.
Wanneer u Thymio op geel zet zal hij objecten ontwijken wanneer hij aan het rijden is.
Wanneer u Thymio op rood zet zal hij wegrijden van objecten die hij tegenkomt. Dit kunnen zowel objecten zijn als je handen.
Wanneer u Thymio op lichtblauw zet zal hij een spoor volgen.
Wanneer u Thymio op paars zet kan je hem een richting bepalen aan de hand van de pijlen boven op het apparaat.
Wanneer u Thymio op donkerblauw staat kan u hem bedienen door te klappen in uw handen. 1x klappen staat voor het veranderen tussen vooruit rijden of afdraaien, 2x klappen staat voor stoppen of beginnen.
Inhoud van de doos in de bib:
- De robot
- Handleiding van de robot
VR bril
Dis is een VR bril die je moet gebruiken met behulp een smartphone. Hij heeft ingebouwde speakers en knoppen waarmee er vrij eenvoudig door apps en spelletjes gescrold kan worden. Zowel vanboven als langs de zijkanten.
Hoe gebruiken?
1. Downloaden van Apps voor VR bril.
2. Smartphone in de VR bril steken achter het zwarte staandertje.
3. Zwarte draad in smartphone steken voor het geluid.
4. Starten met het spelletje dat je wilt spelen.
De doos bevat?
- Één VR bril
Xylofoon voor Dash
Door de xylofoon van Dash kan je een muzikaal optreden geven aan vrienden en familie. Maak je favoriete nummers opnieuw of componeer je eigen nummers via de Robot. Alles wat je nodig hebt om Dash in een Beethoven te veranderen terwijl de kinderen leren programmeren met muziek.
Hoe kan je het gebruiken?
Hiervoor heb je de robot Dash nodig om samen met hem muziek te maken. Daarna koppel je de xylofoon aan Dash de robot.
Deze doos in de bib bevat?
- Een xylofoon
- Een oranje hamer voor Dash